نحوه تعمیر موتور جاروبرقی

اينجا براي از تو نوشتن هوا كم است.

نحوه تعمیر موتور جاروبرقی

۶ بازديد
موتور جاروبرقی چیزی است که دستگاه را به کار خود نگه می دارد. اگرچه موتور به راحتی خراب نمی شود، اما ممکن است برای راه اندازی مجدد دستگاه، چند احتمال وجود داشته باشد که باید بررسی شود. در اینجا چند راه حل متداول تعمیر جاروبرقی آورده شده است.
مرحله 1 - با جاروبرقی آشنا شوید
قبل از هرگونه اقدام تعمیری، مانند باز کردن جاروبرقی و نمایان شدن قطعات داخلی آن، حتماً دفترچه راهنمای کاربر و راهنمای عیب یابی را مطالعه کرده باشید. این برای اهداف ایمنی توصیه می شود.
مرحله 2 - عیب یابی مشکلات رایج
برخی از مشکلاتی که باعث از کار افتادن موتور جاروبرقی می شود عبارتند از قطع برق، آسیب سیم، سوختن فیوز یا گرم شدن بیش از حد. با روشن کردن چراغ ها یا هر وسیله برقی دیگری بررسی کنید که خانه برق دارد یا خیر. مطمئن شوید که دوشاخه به پریز برق وصل است. سیم را برای هر نوع آسیبی بررسی کنید. اگر سیم هیچ آسیب قابل مشاهده ای نداشت، سیم را از دستگاه خارج کرده و با استفاده از اهم متر آن را تست کنید. اگر خوانش بی نهایت است، سیم را با سیم جدید جایگزین کنید.
بررسی فیوز سوخته نیاز به برداشتن برخی از قسمت‌های جاروبرقی دارد. برای انجام این کار، دستگاه را از برق بکشید و شماتیک های دستگاه را بررسی کنید تا فیوز را پیدا کنید. فیوز را از شکاف آن خارج کنید و بررسی کنید که آیا چشمک های مشکی داخل آن وجود دارد یا خیر. اگر این کار را کرد، آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید.
گاهی اوقات، مشکل ممکن است ناشی از گرمای بیش از حد باشد. دستگاه را از برق بکشید و 30 دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید. اگر هر یک از مراحل بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است مشکل به دلیل آسیب دیدن قطعات داخلی موتور باشد.
مرحله 3 - فن و برس ها را بررسی کنید
رایج ترین راه برای تشخیص آسیب در فن ها و برس های موتور، گوش دادن به صدا و لرزش است. صدای بلند غیرمعمولی که از موتور می‌آید می‌تواند هشداری باشد که فن آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد. برای بررسی، پیچ های محکم کننده موتور را روی بدنه دستگاه بردارید. بررسی بصری برای هر گونه آسیب. اگر فن خراب است، آن را از موتور خارج کرده و جایگزین بخرید.
یکی دیگر از مشکلات رایج خود برس، یا به طور خاص، شکستگی بلبرینگ در غلتک برس است. هنگامی که چنین آسیبی مشاهده شد، کل برس را بردارید و آن را با یک برس جدید جایگزین کنید. اگر نمی توان برس را از جاروبرقی خارج کرد، وقت آن است که به جای آن جاروبرقی جدید بخرید. در موارد دیگر، اگر برس و فن خراب است، کل موتور را تعویض کنید.
 
مرحله 4 - انتخاب تعمیر یا خرید
جاروبرقی های قدیمی که دارای قطعات موتور زنگ زده یا شکسته هستند ممکن است در حیاط زباله بهتر باشند. همه جاروبرقی ها را نمی توان با تعویض قطعات آسیب دیده به طور موثر تعمیر کرد. گاهی اوقات، بهتر است به جای آن یک جاروبرقی جدید بخرید. اطمینان حاصل کنید که آیا سازنده گارانتی ارائه می دهد یا خیر.
با دریافت ایمیل از سایت موافقم. من می توانم رضایت خود را در هر زمان با لغو اشتراک پس بگیرم. سیاست حفظ حریم خصوصی ما را بررسی کنید.
نحوه ساخت پمپ جاروبرقی از یخچال
در صورتی که نیاز مبرم به پمپ جاروبرقی پیدا کردید اما به اندازه کافی برای پرداخت هزینه آن ناامید نیستید، باید از بخشی از منابع خود و این مقاله برای ساخت خود استفاده کنید. این با این فرض است که شما برخی از اجزای حیاتی دارید و تمایل مکانیکی دارید.
مرحله 1 - یک واحد یخچال و فریزر تهیه کنید
اگر در ذهن ندارید، می توانید یکی را با قیمت نسبتاً ارزان از یک فروشنده محلی یخچال تهیه کنید. برای بریدن لوله ای که داخل و خارج دستگاه می شود به یک جفت انبردست برش قوی نیاز دارید. شما نمی خواهید از اره استفاده کنید زیرا گرد و غبار فلز ممکن است از طریق لوله ها وارد دستگاه شود و بعداً مشکل ساز شود. مطمئن شوید که مقدار زیادی لوله باقی می گذارید زیرا همیشه می توانید تعداد بیشتری را برش دهید، اما اگر بیش از حد برش دهید، تعویض آن آسان نیست. 10 سانتی متر می خواهید. برای حمل و نقل، لوله را در انتهای آن ببندید.
مهم است که روغن داخل دستگاه باقی بماند. حاوی فریون خواهد بود و تهدیدی برای محیط زیست است. مراقب باشید که هیچ یک از روغن نریزد زیرا این واحدها بدون روغن کاری کافی به سرعت گرم می شوند. برخی می گویند روغن را تعویض کنید و نظرات مختلفی در مورد استفاده از فریون برای کمک به خنک شدن دستگاه وجود دارد. این یک شرط مطمئن تر است که فقط روغن اصلی را در داخل نگه دارید.
مرحله 2 - سرنگ شیشه ای را دریافت کنید
یک سرنگ شیشه ای را می توان از داروخانه یا فروشگاه لوازم پزشکی تهیه کرد. از سرنگ پلاستیکی استفاده نکنید زیرا دوام زیادی نخواهد داشت. از لاستیک m لوله هوای دوچرخه برای محافظت از سرنگ شیشه ای استفاده خواهد شد.
مرحله 3 - بقیه مواد را جمع آوری کنید
مانومتر را می توان در فروشگاه لوازم خودرو پیدا کرد و متری است که برای بررسی تنفس پمپ بنزین استفاده می شود و هزینه زیادی ندارد. از آن برای تنظیم دقیق شیر فرورفتگی استفاده می شود تا باعث ریزش هسته فوم روی آن نشود. فرورفتگی جاروبرقی -0.4 بار حداکثر فرورفتگی است که می خواهید استفاده کنید. هر چیز دیگری را می توان در اطراف خانه، گاراژ، یا در یک فروشگاه بزرگ پیدا کرد.
مرحله 4 - مفهوم اساسی را درک کنید
قبل از شروع، درک اصل اساسی مهم است. کمپرسور در صورت اتصال پمپ می شود. فشار جاروبرقی پیستون سرنگ را به سمت بالا حرکت می دهد و فشار روی میکروسوئیچ را تا رسیدن به موقعیت خاموش آزاد می کند. پیستون به دلیل نشتی فشار جاروبرقی پایین می‌رود و میکروسوئیچ را دوباره روشن می‌کند. سرنگ به عنوان یک تنظیم کننده عمل می کند. بسیار مهم است که سیستم در یک موقعیت عمودی ثابت شود.
مرحله 5 - مسکن ها را بسازید
یک جعبه باید از تخته سه لا ساخته شود تا قطعات خطرناک بتوانند با خیال راحت داخل شوند. اتصالات الکتریکی باید در یک جعبه ایزوله که بالای جعبه چوبی است نصب شوند. جداسازی برای نگهداری بعدی مفید خواهد بود.
مرحله 6 - کمپرسور یخچال را نصب کنید
دستگاه باید محکم روی یک صفحه چوبی با دمپر لاستیکی که همراه آن است قرار گیرد. لوله را به 8 سانتی متر برش دهید. لوله های IN و OUT را با راه اندازی کمپرسور و مراقبت از روغنی که ممکن است به بیرون فوران کند، شناسایی کنید.
با دریافت ایمیل از سایت موافقم. من می توانم رضایت خود را در هر زمان با لغو اشتراک پس بگیرم. سیاست حفظ حریم خصوصی ما را بررسی کنید.
یک لوله 20 سانتی متری را به لوله بیرونی ثابت کنید و آن را به صورت عمودی روی یک تکه چوب تقریباً به همان ابعاد هدایت کنید. توپ پینگ پنگ را به انتها وصل کنید و سوراخ های کوچکی را برای تهویه هوا در توپ ایجاد کنید. این توپ به عنوان بازیابی کننده روغن عمل می کند.
لوله جاروبرقی باید با یک T به داخل لوله ثابت شود تا یک لوله به کیسه برود و دیگری به ورودی تنظیم برود. مانومتر را می توان با استفاده از T دیگر اضافه کرد اما باید محکم شود تا نشتی هوا بیشتر نشود.
سرنگ باید با استفاده از لاستیک بریده شده از لوله دوچرخه ثابت شود. حرکت پیستون باید محدود شود تا فقط به اندازه ای حرکت کند که کلید روشن را به طور کامل فشار دهد، نه کمتر. این کار را می توان با یک یا دو میخ انجام داد.
تمام پیوندها را با سیلیکون و کراوات ببندید و بگذارید خشک شوند. تست و عیب یابی.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.